lunes, 29 de junio de 2009

Me lo dijo Pessoa

A veces me confunde esta concurrencia de yoes en mi propia persona. A veces siento el impulso de ordenarlos, de bautizar a cada uno con su heterónimo y tener un censo exacto e invariable de todas las personalidades que conviven en mí. Supongo que escribir es una forma. El yo poeta, el yo personaje 1 de novela, el yo personaje 8, el yo madre, el yo hija, el yo amante, el yo emigrante, el yo portera, el yo estibador, el yo deportista, el yo enferma de cáncer.
Sospecho que vivir es la forma.
Sospecho que es necesaria toda una vida para ir descartando a todos esos yoes que no somos enteramente, hasta que quede uno solo, un único yo capaz de morir de una pieza, sin desdoblamientos, por fin en soledad.
Ya me lo dijo un día Pessoa, sentados en un café lisboeta: “vivir es ser otro”. Lo confesó estático y serio, pero sin rastro de amargura: “He creado en mí varias personalidades. Para crear, me he destruido; tanto me he exteriorizado dentro de mí que dentro de mí no existo sino exteriormente. Soy la escena viva por la que pasan varios actores representado varias piezas”, confesó.
Y continuó, susurrándome:“Todo se me evapora. Mi vida entera, mis recuerdos, mi imaginación y lo que contiene, mi personalidad. Todo se me evapora. Continuamente, siento que he sido otro, que he sentido otro, que he pensado otro. Aquello a lo que asisto es un espectáculo con otro escenario. Y aquello a lo que asisto soy yo.”
Entonces, sólo pude sonreír, abrumada por tan profundas palabras. Y porque, de pronto, también la leche se había evaporado de mi café.

Hoy, convertida en una experta homicida dedicada a crear yoes para después acabar con ellos, me pregunto cuál de sus heterónimos fue quien me habló.
Y también me pregunto si no me llevará este proceso esquizoide, esta frenética mitosis al ensimismamiento, si no revestirá algún tipo de itis crónica.
Lo he sometido a votación popular y, curiosamente, los yoes más introvertidos votaron que no, que no corría ningún riesgo mientras que los más extrovertidos votaron que sí.
Como soy mala con los recuentos y, para qué negarlo, ejerzo una disimulada tiranía interior, he decidido que sean precisamente esos yoes más tímidos los que vayan saliendo al exterior, los que vayan alcanzando la luz aunque eso suponga, como ellos bien saben, morir definitivamente.
Y ahora, con vuestro permiso, he de preparar un entierro.


71 comentarios:

Amaia dijo...

Mmmm,Lisboa,mi querida poetisa,sus tranvías,su fado,su saudade,esta entrada es sobrecogedora,pues qué queda después del aniquilamiento?
El vacío,eso dicen,es la enfermedad de los intelectuales.Tremenda Bárbara!

MUY SEÑORES MÍOS dijo...

¡Cómo conciliar todos lo yoes con el yo y el yo con todos los yoes? No sé, pero si se me ocurre y no te he de pagar derechos, también optaré por una fórmula humorística y exculpatoria, para despedirme... si se me ocurre, vuelvo y te la digo.

Un abrazo, la poeta, la viajera, la alumbradora, la personaje alfa y omega... la ...

POLIDORI dijo...

Pues, como dicen en los funerales de mi pueblo, que para paz y descanso sirva.

Saludos.

MUY SEÑORES MÍOS dijo...

He vuelto, no e podido evitarlo y he vuelto a leer tu entrada; una entrada llena de matices, de recursos, de un saber hacer de chapó.

Si por mí fuese, no te daba ninguna tregua.

NáN dijo...

¡Oh, encantador! De verdad de la buena. Pero te advierto, en esta comedia no muere nadie salvo el autor, que estaba ya un poco aburrido. Así que el final es feliz: cuantos más yoes haya, más alboroto y diversión.

Sin miedo. Sigue sigue y sigue. Y nos lo vas contando porque es gozoso.

Me están dando unas ganas de darte un abrazo.

Flx dijo...

Dicen que el ser humano es poliédrico y que en cada faceta tenemos un rostro para mirar de frente, con sus propias limitaciones y sus propias aristas afiladas.

Uno puede ir probando y descartando en un frenesí dramatúrgico pero la vida nos va dejando claro que esas caras carecen de sentido sin el vacío que contienen (que contiene nuestro yo más íntimo, ese que posee la libertad de ser otros sin traicionarse)y sin el espacio hacia donde miran, donde la vida sucede y la leche del café se evapora.

Miguel Baquero dijo...

Precioso, Bárbara. Magnífico. Si me das a elegir, me quedo con el tú que escribe estas entradas, aunque los demás también son magníficos.

Por lo demás, yo creo que todos sentimos dentro esa barahúnda de yoes, algunos totalmente ajenos a nosotros. Y a veces es bonito callarte y oírlos conversar; pero otras es verdad que no te dejan en paz con sus exigencias

Dnc dijo...

Jo Bárbara, de verdad que es un placer leerte. Me encannnta -y si hace falta que parezca un accidente y andas por ahí sin coarta... me llamas! jeje-

Un beso

Jordi Santamaria dijo...

Un texto en prosa por fin potente y con contenido, que compensa los chorras de soraya sáenz, eurovision, bruni y demás.
Una buena lírica debe exigirse más en la prosa, y un poeta debería tener cierta fobia al periodicismo, perdón, periodismo.
Cruza la pasarela, seguiré siendo crítico, porque creo que es lo que conviene aquí, dado el talento. Las cuestiones personales en facebook, holmail o en el bar de Paco. Prefiero creer que aquí habla una Escritora. No se si me entiendes. Un beso gráfico, Risto.

Jordi Santamaria dijo...

Y que conste que lo digo desde el buen rollo corazones. Simplemente que prefiero ser crítico, porque no todo pueden ser críticas positivas, ni con el escritor robot perfecto. Lo edulcorante aleja del realismo, y suelen ayudar más las respuestas exigentes que las condescendientes, "quien-menos-te-quiere-te-hará-una-estatua".
Un saludo a todos.

Raúl dijo...

¿Y a cuál de todos ellos vas a matar primero? Espero que no sea al que más me gusta a mí.

Amaia dijo...

Ah,me olvidé,disfruta del verano!
Ciao,hasta la vuelta!

mi nombre es Alma dijo...

Ya lo dice Oliverio Girondo, sobre sus personalidades:
"...Desde que estoy conmigo mismo, es tal la aglomeración de las que me rodean, que mi casa parece el consultorio de una quiromántica de moda. Hay personalidades en todas partes: en el vestíbulo, en el corredor, en la cocina, hasta en el W. C. ¡Imposible lograr un momento de tregua, de descanso!
¡Imposible saber cuál es la verdadera!
Aunque me veo forzado a convivir en la promiscuidad más absoluta con todas ellas, no me convenzo de que me pertenezcan...."

Saludos

BB dijo...

A veces, esos yoes resultan hasta
divertidos. No se está sola, nunca, pues hasta en sueños
ellos llegan a poblarlos.
En sueños cambias de sexo, eres
pianista, bailarina, submarinista,
piloto de pruebas, nadadora,
desnudista y algunas veces, te
mueres.
Si te reconoces en ellos, es
que forman parte de tí, que eres
tú desdoblada en decenas de
yoes.
No creo que puede haber entierro
de ninguno de ellos, todos se
se dan vida unos a otros.
Pienso que el que nos muestras
es el que nosotros queremos ver.
Muy profundo tu post, hoy,
Bárbara bella.
Un beso
BB o uno de mis yoes.

Mega dijo...

"...ir descartando a todos esos yoes que no somos enteramente, hasta que quede uno solo, un único yo capaz de morir de una pieza, sin desdoblamientos, por fin en soledad".

A mí también me parece que sólo dejamos de ser otro con la llegada de la Muerte. Vivir consiste en ese desvelo continuo de identidades, supongo.
Un beso

moreiras dijo...

Preciosa foto Bárbara (tú bellísima). Y Pessoa, como no, impregnando toda Lisboa con su espíritu universal.
Todos somos siempre, aunque lo neguemos, ese Pessoa derrotado por si mismo, pero como un dulce veneno, hay que consumir esa emoción sólo de vez en cuando, y en pequeñas dosis.
Saludos

Los criticones dijo...

Vivan los yoes, los de Pessoa y los suyos de usté!

Pessoa es de lo más bonito que nos ha pasado en la vida. Es punto de partida y punto final como lo fueron él y sus yoes pá sí mismo. El guardador de rebaños/La guardadora de rebaños (blogueros en este caso)

Saludos blógicos!

ARM

Canalla dijo...

Un yo mío le pertenece a un tú tuyo; espero que éste no sea uno de los sacrificados o, si debe ser así, que tu prosa aguda me envenene. Besos.

Reyes dijo...

Bárbara,el calor no me permite pensar en la variedad de yoes , sé que en mi caso hay una hilera de egos medievales,algunos sifilíticos mentales, otros cojos ,incluso algunos ciegos, todos pidiendo atención y soltando palabras por escribir,pero hablando de ti seré superficial y sólo te diré lo guapísisima que sales en la foto .
Mil besos.

Bárbara dijo...

Queda Lisboa, AMAIA. Lisboa con ese maravillosos aire decadente, de haber sobrevivido al aniquiliamiento. Disfruta de esas merecidas vacaciones y vuelve...

Estoy segura de que optarás por una fórmula humorística y gráfica, MUYSEÑORESMÍOS, y que te quitarás el sombrero elegantemente para decir adiós.
Un abrazo por cada yo.

Sirve, sirve, siempre se queda uno a gusto después de matar...
Saludos, POLIDORI.

Vale, NÁN, comedia pero dramática, que que se adapta más a ese bullir de yoes.
Y qué rico ese abrazo pixelar...

Qué buena argumentación, FLX,tienes admirable razón. Decía también Pessoa: "Entre la vida y yo hay un cristal tenue. Por más claramente que vea y comprenda la vida, no puedo tocarla".
Me encanta eso de que el verdadero yo esté envasado al vacío. Saludos.

Mil gracias, MIGUEL, un honor viniendo de usted. Me temo que en esta vida hay que negociar, hasta con uno mismo. Besos.

DONCE, ti gliamaré, ricorda: la familia e lo más importante (leer con la voz cascada del Padrino. Y sin diccionario de italiano a mano...).
Besazo (en la frente).

Jajaja, RISTO Santamaría, te entiendo, claro que te entiendo, al menos mi mayoría de yoes. Mi yo chorra anda protestando un poco pero... Cada vez se me diluyen más las fronteras entre lo personal y lo otro, cada vez pienso más que la mayor obra de uno es uno mismo.

Bárbara dijo...

Al curioso, a ese que pregunta mucho, al que todo lo quiere saber, RAÚL, ;)

ALMA, qué gracioso este Girondo y qué certero. El aislamiento es necesario para que florezcan todos esos yoes que no nos pertenecen del todo. Saludos.

A ese yo de BB le diría que no estoy segura de que uno muestre lo que los otros quieren ver. También los otros construyen nuestros yoes. Otro día podríamos hablar de todos esos yoes ajenos desperdigados y sin control por el exterior.
Besos desdoblados.

Yo también lo supongo sólo, MEGA. Como supongo que nos definimos por nuestros descartes, más por las prendas que nos quitamos que por las que nos ponemos. Besos.

Sí, MOREIRAS, Pessoa era grande pero no era lo que se dice la alegría de la huerta. Supongo que es el veneno de la saudade. Y sin embargo produce una paz incomparable... Gracias por mirar con tan buenos ojos.

Ele, ARM! Inmenso Pessoa. ¿te he contado alguna vez mis extraños sueños con ovejas que hicieron las delicias de mi terapeuta?

Respetaremos los yoes comprometidos, CANALLA. Ya me había fijado, ya, que uno de mis yoes le ponía ojitos a ese canalla yo tuyo. En fin, les dejaremos vivir su historia ;) Besos.

Jeje, REYES, tú siempre con ese gracejo fustigador. Pues a estos yoes le gustan esos yoes medievales, que lo sepas.
Otros mil besos.

Raúl dijo...

No me lo creo. A ése eres incapaz de matarle.
Qué te juegas.

MUY SEÑORES MÍOS dijo...

Como últimamente no te encuentro muy pródiga en tus quehaceres blogeros (entro una y mil veces y nada de nada), releo por enésima vez esta entrada que tanto me ha gustado. Y sigo en ella:

Para empezar, he de decir que es de gran mérito que tu entrada se sostenga después de usar un palabro como “heterónimo”, máxime en el sentido que le das: Che, de categoría. ;-)

Supongo que las reflexiones que te haces tienen como punto de vista el de una artista literaria en pleno proceso artístico: el esparcimiento de jirones de tus entrañas sobre el ampo “papel”. (¿Qué estará saliendo de tu “pluma”?). (La leche, esto de la era tecnológica: mira que tener que entrecomillar “papel” y “pluma”).

Volviendo al palabro: ¿Se puede aplicar lo de “heterónimo” a dos diferentes momentos que como piezas de puzle, conforman nuestras vidas? Es algo que me suelo preguntar cuando oigo, sobre todo a los nacionalistas eso de la identidad colectiva o –pa no echar gota- compartida.

Tu sospecha me parece muy razonable, pues es la manera en que estos bichos culturales, que es lo que venimos a ser, solemos o podemos actuar.

Desde luego, tienes a tu favor lo fácil que te resulta, ante un café, entrevistar a personajes de cierto calado y que te digan cosas tan interesantes. Supongo que lo harán en justa correspondencia. “Vivir es ser otro”: gracias por dejarnos ser tú de vez en cuando.

Abrazote.

El Viajero Solitario dijo...

Este asunto del conflicto de los yoes me hizo recordar al tal Lucas, de Cortázar, cuando decía que “ser una hidra es fácil pero matarla no, porque si bien hay que matar a la hidra cortándole sus numerosas cabezas (...), es preciso dejarle por lo menos una, puesto que la hidra es el mismo Lucas y lo que él quisiera es salir de la hidra pero quedarse en Lucas”.

Imposible no recordar también a Oliverio Girondo: “Yo no tengo una personalidad; soy un cocktail, un conglomerado, una manifestación de personalidades. (...). El hecho de tomar la menor determinación me cuesta un tal cúmulo de dificultades, antes de cometer el acto más insignificante necesito poner tantas personalidades de acuerdo, que prefiera renunciar a cualquier cosa con mi persona, para tener, al menos, la satisfacción de mandarlas a todas juntas a la mierda”.

Y ahora tendré otro texto delicioso que recordar cuando alguien saque a colación el asunto del conflicto de los yoes: el tuyo.

fandestéphane dijo...

Hola de bienvenida.
Me entusiasma Pessoa, magnífica la foto y la entrada.
Que emoción sentarte junto a él y dialogar. Me ha recordado el libro de Saramago El año de la muerte de Ricardo Reis.

Ya veía yo que hoy el día me daría agradables sorpresas, y una de ellas ha sido colarme en tu blog.

Saludos

Bárbara dijo...

Me temo, RAÚL, que sin el que pregunta, se acaba todo. Así es que lo dejaremos vivir (qué bien se siente una jugando a ser dios, oye...). Eso sí, como me retes a apostar, apuesto, aunque sea por chulería...

MUYSEÑORESMÍOS (he de buscarte una contracción ¿MUYSE? ¿MUYSRES? ¿MSMIOS?) espero que pronto puedas leer lo que salió de esta entrecomillada e hipotética pluma. A veces pienso que es una chorrada monumental, pero ya que hemos empezado, habrá que acabarla, digo yo.
Por supuesto que se puede usar así lo de heterónimo, como una personalidad que asoma en algún momento de la vida e uncluso en varios, de forma intermitente. Lo de los nacionalistas sería más bien falta de personalidad, ¿no?
Y eso de tomarse vacaciones de uno mismo es lo que todos anhelamos de vez en cuando, por eso existe el cine, la literatura, y las artes en general.
Gracias a ti por dejarme dejar de ser yo de vez en cuando.
Un abrazo, amigo.

VIAJERO, por fin puedo decir: sí, lo leí, al tal Lucas lo leí, lo tengo por casa pero no me acuerdo de nada,absolutamente de nada ¿te lo puedes creer?... Sí recuerdo que algunos cuentos me gustaron mucho. Como lo tengo perdido por alguna de las estranterías de casa buscaré lo de la hidra...
Respecto a lo de Girondo... a mí me pasa igual, no tengo personalidad, cuando estoy con alguien que tiene una personalidad fuerte o un acento marcado me dejo arrastrar por él, e incluso dentro de mi cabeza acabo hablando con sus palabras robadas, con el tono birlado a mi interlocutor. Patético.
Gracias por lo de delicioso, aunque lo mío no resista la comparación.

Encantada de que te dejes caer por aquí, FANDESTÉPHANE, ser una agradable sorpresa es lo máximo a lo que se me ocurre aspirar.
No leí ese libro pero ambos comparten las raíces lusitanas tan melancólico-vitalistas.
Saludos.

MUY SEÑORES MÍOS dijo...

En todo proceso de creación y posteriormente, hay momentos en que se piensa en lo de la chorrada monumental. Huelga que te cuente por la vía de la anécdota lo que es un lugar común, que por común tienes que haber vivido: el caso de quien se encuentra deslumbrado por su propia obra, siendo ésta una chorrada monumental: 25 puntos a tu favor, de momento.

Naturalmente que "heterónimo" se puede usar como tú lo usas; lo que me sorprende positivamente es que seejante palabro lo utilices así en zapatillas de casa -o sea, en un blog- y que no te quede redicho, repipi o respingón; sino todo lo contrario. Que es de chapó la cosa, mujer.

Lo de los nacionalistas, sigo insistiendo: ¡Pa no echar gota! ¿Por qué no leerán a futuras e imprescindibles glorias?

¡Joder, chiqueta, ¿el cine y demás eccéteras son para huir de uno mismo?... y yo que pretendía buscarme por esos lares... (no doy pie con bola).

Lo que no me perdonaría es contribuir, de ninguna manera, a que dejes de ser tú misma, ni por el más breve espacio de tiempo... a ver qué te crees que buscamos quienes pasamos por aquí.

Abrazos, amiga.

Anónimo dijo...

[COLOR="Red"][B]Click on the pictures to view in full size[/B][/COLOR]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=12779][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/media/32/Asin-80.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=7237][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/media/32/Asin-71.jpg[/IMG][/URL]


[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Asin-32.htm][b]Asin Hot Wallpapers[/b][/url]

Photo gallery at t WallpaperHungama.in is dedicated to Asin Pictures. Click on the thumbnails for enlarged Asin pictures, personal photographs and exclusive photos. Also validate to other Pictures Gallery representing Squeaky distinction and Superior Acutance appearance scans, film captures, movie promos, wallpapers, hollywood & bollywood pictures, photos of actresses and celebrities

Anónimo dijo...

Jaka jest najlepsza stronka po polsku o kredycie sms? Szukam mozliwie jak najszybciej chwilowki albo pozyczki sms.

Znalazlem ta strone, jest ona najlepsza [url=http://studencki-kredyt.pl/kredyt-sms.html]kredyt sms[/url].

Licze na to ze ci to pomoglo, pozdrawiam z Polski.

Anónimo dijo...

[url=http://studencki-kredyt.pl/blona-dziewicza.html]Blona dziewicza[/url]

Anónimo dijo...

It's so easy to choose high quality [url=http://www.euroreplicawatches.com/]replica watches[/url] online: [url=http://www.euroreplicawatches.com/mens-swiss-watches-rolex/]Rolex replica[/url], [url=http://www.euroreplicawatches.com/mens-swiss-watches-breitling/]Breitling replica[/url], Chanel replica or any other watch from the widest variety of models and brands.

Anónimo dijo...

The French gourmet cheese Bleu d'Auvergne has a wonderful aroma, a rich taste; the saltiness increases with the incidence of veining. The overall flavor is piquant but not overly sharp. Bleu d'Auvergne started life as an imitation of Roquefort, using cow's milk in place of sheep's milk. Legend has it that a peasant, around 1845, decided to inject his cheese with a blue mold that he found growing on his left-over bread (the motto being, waste not, want not). And thus, the gourmet cheese Bleu d'Auvergne was born. This French gourmet blue cheese comes from the region of Auvergne and the cheese is made from milk of Salers and Aubrac cows. The rind is very thin and so the cheese is usually wrapped in foil. The cheese is rich and creamy with a pale yellow color and scattered holes and well-defined greenish-blue veining. We cut and wrap this cheese in wedge of 8 ounces and 1 pound.

buy fresh blue cheese

[url=http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx]buy fresh blue cheese[/url]

http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx

Anónimo dijo...

Howdy,
We are representing Hair Loss news. We manage lots of internet sites, and we found your internet site trought the net. We are pondering if you want to exchange links with us. Actualy we are on the lookout for links to our websites, if you're interested please visit our site, on the right menu you'll find the directory link, there you can submit your internet site and exchange links with us...
Our webpages are superb ranked, and they'll be better in the next days...
Thank you, and I'm sorry if i put the info in a wrong place, that because I couldn't find the contact link..
Best regards
Keepingmyhair Staff.
[url=http://www.keepingmyhair.com/contactus]Hair loss news[/url]

Anónimo dijo...

hi

i am trying to insert a [url=http://www.getapoll.com/]pol[/url]l intro this forum and i can't add the code from the page to this forum.
Is there a tutorial so i can add a poll?
i wan't to make a financial poll to know which services are better to apply payday loans or [url=http://www.usainstantpayday.com/]bad credit loans[/url]

thanks
Awartsala

Anónimo dijo...

Good web site!

Almost everyone wants to acquire insurance at one time or another, whether it is
auto insurance, life insurance, health insurance, or homeowners insurance.
These times it is more painless than ever to acquire free insurance quotes from several
businesses in order to find the foremost bargain. You can also learn how to preserve
a lot of money in free gas when you acquire your insurance cost quotations.

[url=http://freeinsurancequoteshq.com]Insurance price quotes[/url]
http://freeinsurancequoteshq.com

[url=http://www.idea2result.com/]Appointment Setting[/url]

http://www.peakforex.com

Anónimo dijo...

thanks for adding me to the forum[url=http://foro.elburrero.com/index.php?action=profile;u=2873
].[/url]

Anónimo dijo...

Denying the evidence before our very eyes, the unscientific Katrina Kaif insists that she is not hot & sexy.

She argues that audiences simply see actors in particular roles and keep them there. Her own screen persona.

She says, is one of being hot and sexy, whereas Vidya Balan, perhaps, has a persona that is pictured as ethnic.

[url=http://www.bollywood-latest.com/2010/03/katrina-kaif-is-not-hot-sexy/]
Katrina Kaif is Not Hot & Sexy[/url]

[url=http://www.bollywood-latest.com/]Bollywood News[/url]

Anónimo dijo...

pharmacy altacesafe tramadol american pharmacy online

[url=http://www.bebo.com/buylevitraonline1]key buy levitra online[/url]

Anónimo dijo...

Enjoying reading the posts here, thanks[url=http://www.suanprung.go.th/webboard_machine/index.php?action=profile;u=92
].[/url]

Anónimo dijo...

[url=http://www.wallpaperhungama.in/]Bollywood Wallpapers[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Aishwarya-Rai-114.htm]Aishwarya Rai[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Ayesha-Takia-28.htm]Ayesha Takia[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Diya-Mirza-116.htm]Diya Mirza[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Neha-Dhupia-8.htm]Neha Dhupia[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Nandana-Sen-109.htm]Nandana Sen[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Bipasha-Basu-29.htm]Bipasha Basu[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Neetu-Chandra-34.htm]Neetu Chandra[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Kim-Sharma-119.htm]Kim Sharma[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Zarine-Khan-123.htm]Zarine Khan[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Amrita-Rao-2.htm]Amrita Rao[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Aarti-Chhabria-122.htm]Aarti Chhabria[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Asin-32.htm]Asin[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Celina-Jaitley-1.htm]Celina Jaitley[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Deepika-Padukone-5.htm]Deepika Padukone[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Geeta-Basra-24.htm]Geeta Basra[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Kareena-Kapoor-115.htm]Kareena Kapoor[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Katrina-Kaif-11.htm]Katrina Kaif[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Sonal-Chauhan-21.htm]Sonal Chauhan[/url]

[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Priyanka-Chopra-3.htm]Priyanka Chopra[/url]

Anónimo dijo...

Whats up people

Watch latest movies for free:
http://www.freemoviez.biz

It is a very big movie site

I hope you like it

[URL="http://www.freemoviez.biz"][IMG]http://static.thepiratebay.org/img/firefox-22.png[/IMG][/URL]

Anónimo dijo...

[url=http://astore.amazon.com/colemanroadtripgrill08-20] coleman roadtrip grill
http://astore.amazon.com/colemanroadtripgrill08-20

Anónimo dijo...

Depending on what your destination is and how long you plan on making your trip for, the airfare may be the priciest expense. Because of this, finding a great deal on the airfare becomes extremely important. The more money you are able to save on the plane tickets, the more money you will be able to use toward your actual vacation.

When it comes to purchasing your airline tickets, the sooner the better. This goes for basically anywhere you plan on traveling. When you purchase a ticket sooner, lets say several months before the trip, there will be less of a demand, which will drive the price of the ticket down. However, on the flip side, as the day of the desired flight approaches, the flight's seats will begin to fill up. As fewer and few seats become available, the higher the demand will be, which will drive the price up. Booking the flight in as far advance as you can may save you hundreds of dollars in the long run.

Flying during the middle of the week is generally the cheapest time to fly. Fewer people travel during mid week than on Friday through Sunday. If at all possible, fly out on a Tuesday or Wednesday. You may actually find prices significantly less expensive on the Wednesday than the Sunday of the same week.

Looking for airfare online will probably be your best be at securing the cheapest possible flight price. There are multiple booking agencies which specialize in finding the cheapest airfare. However, to save time, go to Bing.com, which offers a comprehensive flight search option. Bing will search other travel sites (Expedia, Priceline, Hotwire, etc.) and display the cheapest flight form each site. From here you will be able to decide which website offers the best deal.

Students can often find discounted airfare by visiting STA.com. This is the Student Travel Association, and it can sometimes find less expensive airfare for the traveling student. This isn't always the case, but it doesn't hurt to look.

[url=http://airticketstipsandtricks.blogspot.com]Tips and tricks for cheap air tickets[/url]

Anónimo dijo...

kredyt pozyczka kredyt bez bik podatek dochodowy
http://studencki-kredyt.pl/kredytn/ http://studencki-kredyt.pl/kredyto/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/kredytp/ http://studencki-kredyt.pl/kredytr/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/kredyts/ http://studencki-kredyt.pl/kredytt/mapa.html cialis http://studencki-kredyt.pl/akcje/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/inwestycje/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/karta-kredytowa/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/lokata/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/notowania/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/oprocentowanie/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/pozyczka/mapa.html

Anónimo dijo...

check out the new free [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino games[/url] at the all new www.casinolasvegass.com, the most trusted [url=http://www.casinolasvegass.com]online casinos[/url] on the web! enjoy our [url=http://www.casinolasvegass.com/download.html]free casino software download[/url] and win money.
you can also check other [url=http://sites.google.com/site/onlinecasinogames2010/]online casinos[/url] and [url=http://www.bayareacorkboard.com/]poker room[/url] at this [url=http://www.buy-cheap-computers.info/]casino[/url] sites with 100's of [url=http://www.place-a-bet.net/]free casino games[/url]. for new gamblers you can visit this [url=http://www.2010-world-cup.info]online casino[/url].

Anónimo dijo...

if you guys requisite to non-sacred [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra pharmaceutics other of generic drugs.
you can solder together into uncover drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the chief [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] originator on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

Anónimo dijo...

visit [url=http://www.eroticwebcams.net]www.EroticWebCams.net[/url] if you want to view the best adult webcams.

Anónimo dijo...

Greetings

I am new here and I just wanted to say hi!

Bye!

Anónimo dijo...

[url=http://grou.ps/reductil] Buy reductil online
http://grou.ps/reductil
Buy reductil online

Anónimo dijo...

Shahid Kapoor and Priyanka Chorpa first time worked together in Vishal Bhardwaj’s Kaminey movie. In the film ‘Kamine’ Shahid Kapoor and Priyanka Chopra shotted a lip lock related scene. For this scene firstly Priyanka have refused but lately she agreed on director Bharddhaj’s saying.
This scene completed after taking 5 retake shots. Now you see on the screen that how looks like their chemistry. Check put below given Shahid Kapoor Priyanka Chopra lip locked exclusive video clip.

[url=http://www.bollywood-latest.com/2010/04/shahid-kapoor-priyanka-chopra-sexy-lip-lock-kissing-video/]Shahid Kapoor Priyanka Chopra Sexy Lip Lock Kissing video[/url]

[url=http://www.bollywood-latest.com/]Bollywood Blog[/url]

[url=http://www.bollywood-latest.com/]Bollywood News[/url]

Anónimo dijo...

best mimicry of AAMIR KHAN, HRITIK ROSHAN,FARDEEN,SHAHID KAPOOR,AKSHAY KHANNA...i saw this and HAD to share with you guys!!!

[url=http://www.mydesizone.com/video/wOjcyunSGAc/BEST-BOLLYWOOD-MIMICRY.html]BEST BOLLYWOOD MIMICRY[/url]

Anónimo dijo...

bollywood hindi indian raajneeti rajneeti full movie parts full theatrical trailer songs ranbir kapoor katrina kaif ajay devgan nasseruddin shah arjun rampal manoj bajpai teaser eclusive emraan hashmi sajda kajol o mere khuda full video song full video song tu hi haqqeqat milenge milenge action replay akshay kumar teen patti prince it's showtime full video song hot khan sexy bed scene video nude pics hot priyanka chopra pyaar impossible pyar uday chopra part 1. paatshala ishqiya rann dil to bacha hai amitabh bachan paa teaser 1st fisrt look promos bed scene video de dana dan katrina akshay hot wet song pump it up chance pe dance shhaid kapoor shahrukh khan veer salman khan shahrukh khan paisa pe pe pepein pal mein hi kurbaan hua karthik calling karthik latest hindi sex hot video promo trailers 3 idiots dulha mil gaya kite
[url=http://www.mydesizone.com/video/dPQkjqwPC0E/RAAJNEETI-THEATRICAL-TRAILER-FULL-PROMO-HQ-RANBIR-KATRINA-BOLLYWOOD-HINDI.html]
Raajneeti Watch Online[/url]

Anónimo dijo...

Frame the animal with two backs casinos? authenticate this new [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. advisor and wing it degrade online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also probe our stylish [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and increase the lead true to life laborious money !
another late-model [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele plot is www.ttittancasino.com , in gain german gamblers, descend upon via free online casino bonus.

Anónimo dijo...

[url=http://en.wikipedia.org/]wikipedia[/url]
[url=http://www.cyclothymiasymptoms.com/]cyclothymia[/url]

Anónimo dijo...

Your business card online is an extension of your respective lender and is also crucial for product branding. It reflects your small business profile, your products and services and is appropriate for marketing as well as networking. A effectively planned business card online makes a lasting first impression, that is necessary should you tend not to want your business card thrown away. At Pixellogo, we provide you with online ingenious layout solutions which are significant despite the fact that branding your business organisation image. Browse by means of our stationery catalogue and opt for customizable creation templates or use our develop products and services to exclusively artwork your own business card. Whether or not you are a tiny start-up service provider or an previously established business, you'll search for your perfect business card design and style on this webpage. [url=business card on line
designing business cards [/url]

Pioneering designs for your business card online! Make the perfect use of our business card online products and services

We make business card online layouts to fit your company’s needs, but which convey your organization profile in an attention-grabbing way. You will find patterns suiting each and every business desire ranging through the food marketplace for the sports sector right here! We offer you ready-to-use business card online templates which you can easily download and modify as per your demands. We also offer you exclusive patterns which will reflect your small business persona in your most professional way. It's possible to theme a business card online by collaborating with our business card maker, who will endow you with a array of designs you're able to choose from. If you ever approve of any style and design but would like it to become modified, our business card online maker will alter it for free of charge! We even add structure fx for your cards to generate them considerably more catchy. So what are you currently waiting for!? Generate your eye-catching business cards online, appropriate right here on our ?nternet site.

great business cards
free business card maker
make business card online
online business card creator
free business card online
cheap business card
design your own business card online
print business card online
beauty business cards
make business cards
premium business cards
creative business card
business card program
photography business card
cool business cards
pink business cards
custom business card
business cards quality
order business cards online
designing business cards

Anónimo dijo...

I was just looking at this new [url=http://www.medsw.com/]electric cigarette[/url] thing and I was pretty astonished to find out it was tar free and odorless. Has anyone else seen or tried this product before?

http://www.medsw.com/

Anónimo dijo...

Awesome website I enjoyed reading your info

[url=http://partyopedia.com]birthday party supplies[/url]

Anónimo dijo...

[url=http://www.indirdegel.com/down.asp?id=9219]need for speed indir[/url]

Anónimo dijo...

Usability of Micro sd prankster

Micro sd postcard has its situation in the industries of digital cameras, digital camcorders, handheld computers, PDAs, media players, facile phones, GPS receivers, video games, and much more. After a short time, consumption of micro sd card has been enhanced due to its applicabilities in above mentioned devices. Sundry branded companies are indulge in the production of micro sd card. Like the Kingston Technology’s micro sd card is fully compliant with the unknown Moored Digital Guild 2.00 listing worldwide. Basically consumption of micro sd take action is associated with providing more space to save storing photos, matter and tons of media riched files. Without delay a days micro sd postcard is expert of tryst the storage demands of high-quality digital smooth and video cameras in the market.

Divers manifold digital silence cameras and video cameras owners are using micro sd membership card than the common rate. There are other forms of micro sd slated close by depending on the demands of the consumers in the market. A handful brands are producing micro sd card such as Eye-Fi range that has integrated wireless connectivity using this card. Sony’s micro sd dance-card is one of the most importantly consumed file card centre of consumers as of now. Lots of products of Sony’s entertain usages of micro sd christmas card in larger ratio. Benefit of example the Days Cyber-shot digital cameras, and Handycam camcorders are Sony gadgets which has costly usages of micro sd card. In the interest of better consumption can lay one's hands on help of numerous reliable resources and also advance word do resist in selecting of open group of micro sd card. Users can drop in on online shops to recognize the latest updates of micro sd condolence card in requital for their following gains.

More - [url=http://minihdcamcorders.co.uk]camera[/url]

many thanks!!!!!

Anónimo dijo...

Attibiaequalt

[url=http://healthplusrx.com/alzheimers-disease]alzheimers disease[/url] icereiniaws

Anónimo dijo...

I've on all occasions liked things like sand clocks, lava lamps, and the like to good of fair-minded dish out all at once staring at it as a form of catharsis. In a course, it helps me with meditation, to relieve emphasis and scarcely assume about nothing. That's why since I was a kid, instead of dolls and cars I've eternally at ease more of such pieces like sand clocks, lava lamps, harmonious boxes etc. So I was most charmed when I start the[url=http://www.dealtoworld.com/goods-1260-2-Laser++LED+Light+Show+Laser+Top+Gyroscope+with+Music+Effects.html] 2-Laser + LED Spry Appear Laser Top Gyroscope with Music Effects[/url] from DealtoWorld.com answerable to the Toys section. It's like a melodic thump, a spinning exceed, and a light reveal all rolled into one. Which is great diversion! The gyroscope transfer spin after in the air a minute. The laser explanation pretension with accompanying music makes this gyroscope a rather unequalled toy that my friends have also been most amused with.

My dogs are also beautiful outr?about the laser gyroscope I got from DealtoWorld.com. They evermore cleave to the gyroscope as it spins, although at first they kept barking at the laser insight show, and also because it produces music. But after they got tempered to it, they've stopped barking but just maintain following the gyroscope whenever I start spinning it. Kids are also pretty amused nearby it. Off it's proper to take pleasing toys about the lineage so that you can go away the bit of frippery trifle with on while the kids are being amused or playing with it while you open to fit out scoff or fall heir to changed. The gyroscope is unified such trinket with this purpose.

The gyroscope I bought from DealtoWorld.com has a dragon as a design on it, and produces a dainty indicate with red, obscene, and common colours. Steal a look at the pictures I've uploaded of the gyroscope with laser light show. The music produced from the gyroscope is not that great but decorous plenty to entertain any chic visitor to the house. The gyroscope is red and negro, making it look particular cool, and measure masculine with that dragon imprint.

The music luminescence inform gyroscope runs on 6 LR44 batteries, which are replaceable anyway. I've also acclimatized this gyroscope to surprise my girlfriend during our anniversary celebration. I did the cheesy terror of decorating the hotel cell with roses and when I led her in, I started up the gyroscope as well so that the laser insight clarify produces a dreamed-up effect. I also had some battery operated candles so all the understanding effects created a degree romantic atmosphere. She loved it, not later than the going, to my relief. I also bought the candles from DealtoWorld.com. These days it seems to be my default shopping site suitable all gifts and ideas for romantic occasions.

Since Christmas is coming, this laser radiance make clear gyroscope can possibly be a momentous Christmas gift for the toddler or methodical the favoured! Alternatively, the gyroscope can absolutely be a nice reckoning to the ordinary Christmas decorations. I can fancy placing it near the Christmas tree and perhaps spinning it when guests hit town in the house. Looks like [url=http://www.dealtoworld.com]DealtoWorld.com[/url] is getting my function yet again!

Anónimo dijo...

HI, I just joined this community. I m from China. I like this forum.......hope to learn lot of things here ;-)





------------------------------------------------------------------------
My Online Poker Blog Online Poker Sites For Poker details

Anónimo dijo...

Best Forex Brokers stp ndd ecn http://4runnerforex.com
free metatrader demo, the top forex broker is 4runnerforex tight low spreads.

Anónimo dijo...

Arian Foster Authentic Jersey

Sometimes problems may be blessings in disguise The good news is that, like many dog owners, the problems you're having can probably be traced to one simple thing: you're trying to communicate with your dog from a human standpoint, and your dog isn't a human You must now be willing to have a very focused approach to targeting your market If people become jealous of your good fortune it is only because they perceive lack within themselves

Bears Julius Peppers Jersey

The Fifth SealNow this next seal judgment is different than the first four Play games outdoors such as fetch and Frisbee A priest is expected to be conscientious in fulfilling the above duties in a noble manner

Cheap Nike NFL Jerseys

Anónimo dijo...

top [url=http://www.001casino.com/]casino bonus[/url] brake the latest [url=http://www.casinolasvegass.com/]online casino[/url] manumitted no deposit reward at the best [url=http://www.baywatchcasino.com/]baywatchcasino.com
[/url].

Anónimo dijo...

Actually either on December 21[url=http://official49ersjerseystore.com/]Frank Gore Red Jersey[/url]
2011 or on October 28[url=http://official49ersjerseystore.com/]Frank Gore Nike Jersey[/url]
20115If you do draw blood[url=http://nikebengalsnflstore.com/]A.J. Green Elite Jersey[/url]
apply pressure and styptic powder
Although schematics done by Mills were discovered[url=http://nikebengalsnflstore.com/]Andy Dalton Elite Jersey[/url]
there is no proof that any typewriters have were actually made Priesthood is not something one does to earn one's living rather it is ruled by the spirit of responding to God's call and serving God A self confessed 'information and technology enthusiast'[url=http://officialsteelersteamprostore.com/]Antonio Brown Elite Jersey[/url]
James brings a wide range of valuable skills to any venture

Anónimo dijo...


[url=http://spaces.covers.com/blog/shenenmaoyie][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyii.shutterfly.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://www.homebasedbusinessprogram.com/profiles/blogs/cadeaux-top-pour-les-dames-de-moins-de-25][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyie.sport.fr/2013/01/03/lv-replique-a-main/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyie.eklablog.com/][b]sac longchamp[/b][/url]

Anónimo dijo...

Hello. Facebook takes a [url=http://www.freecasinobonus.gd]craps online[/url] wager invest in on 888 casino administer: Facebook is expanding its efforts to institute real-money gaming to millions of British users after announcing a apportion with the online gambling proprietorship 888 Holdings.And Bye.

Anónimo dijo...

We [url=http://www.onlineslots.gd]no deposit[/url] be subjected to a ample library of utterly unsolicited casino games as a replacement for you to sport sensibly here in your browser. Whether you want to training a mesa recreation plan or even-handed sample manifest a few modern slots before playing in the direction of legitimate in clover, we procure you covered. These are the rigid uniform games that you can treat cavalierly at real online casinos and you can play them all in requital for free.

Anónimo dijo...

[url=http://casodex-bicalutamide.webs.com/]Bicaprol
[/url] Bicalox
Lanbicamid
Calubloc

Anónimo dijo...

If you have been reading up on [url=http://nhommuachung.net/thoi-trang.html]Thoi trang nam[/url], then you could have a good understanding of what is out there on the web. But we have observed that not all of it can be useful, it just is dependent on your particular needs. As always, you may possibly have to branch out and look in places you had not thought about, at this point. Yes, it can be disheartening when you think you have all you need, but you actually do not. This can prove to be a challenge for anyone if you need very unique kinds of information and help. This is some additional, and essential, clues about this very specific subject that undoubtedly will serve you well.

The general complexities of women's and men's style

Both women and men could have the difficulties of maintaining their clothing up-to-date and in time, yet men's fashion often feels a lot easier. Of program, for both genders, clothes and fashion options may be quite as intricate, and there are several'modern'things that could quickly become fashion faux pas - who are able to say they often see people walking on in 70s flames? On the other side, men's fashion features a few choice things that will exist forever - which man is planning to look out of position with a good-quality, tailored suit, for example? Select basic pieces, colours and materials and you'll never look out-of-place.

Why traditional men's style is eternal

The common man's suit has barely changed for over a hundred years. True, there are numerous types for different situations, however they are all popular in their pursuit of a smart, sharp try to find the person. The good thing about traditional style for men is that it is efficiently stylish effortlessly cool. A well-groomed lady can more often than not appear his sharpest in a well-tailored suit, and this is a testament to the style of such clothing. A suit will be used to work in several professions because of the professional search it offers to the individual, instilling a sense of respect and confidence. Similarly a match will undoubtedly be used to several social functions, such as a tuxedo to a black-tie affair. This incredible versatility which allows suits to be worn in nearly all occasions is what gives it its timeless side and a permanent invest men's fashion.

Contemporary movements in classic men's style

Though classic men's styles will never be changed, it is interesting to remember that changes in men's fashion trends have brought certain basic clothes back into fashion. The acceptance of vintage clothing, especially, has had back a wide-variety of basic designs into men's closets, such as that of the dandy gentleman. 'Dandy'is a term used to make reference to men who dress in a classic yet expensive way, placing value on appearance and operating in a polished method. This pattern for nearly'over-the-top'traditional style for men is evident from events such as the'Tweed Run', wherever men and girls of all ages dress in significantly Victorian-style attire and decide to try the roads on vintage bicycles - with most of the men wearing impeccable mustaches! This really is just one of several types of research showing the resurgence of such variations. Additionally, there are numerous blogs online which give attention to gentlemanly type - such as'The Dandy Project'and'Dandyism'- as well as whole internet sites such as'The Art of Manliness'specialized in giving articles on common men's fashion and grooming.

In summary, whilst certain issues with basic men's fashion can be cut back as new developments, the fundamental clothes which they derive from will never fall out of fashion.

"All it will take certainly are a few simple clothes. And there is one key - the easier the better." - Cary Grant

StyleGun is an online men's fashion retailer with a complex twist.
Read More: [url=http://letuslearn.in/blog/thoi-trang-nam-va-trao-luu-2012]thoi trang nam so mi[/url]